Ons beloningsbeleid

Als kantoor maken wij kosten. Onze inkomsten kunnen bestaan uit een vergoeding van de kosten die wij van verzekeraars ontvangen waar u met onze begeleiding een product aanschaft. Deze wijze van vergoeding noemen wij ‘provisie’. De verzekeraar zal deze kosten bijna altijd verwerken in de prijs van het product.

De beloning van onze medewerkers bestaat 100% uit een vast salaris. De hoogte van de vaste salarissen zijn marktconform. Wij toetsen dit ieder jaar aan de hand van de in de branche beschikbare benchmarkgegevens. De vaststelling van de hoogte van het vaste salaris vindt intern plaats op basis van opleiding en ervaring van de betreffende medewerker. We hebben er bewust voor gekozen om geen variabele beloning toe te voegen aan het vaste salaris. Wanneer gewerkt wordt met een beloningssysteem kunnen onderstaande risico’s ontstaan:

  • Geen interesse in het streven naar lange termijn relaties met klanten;
  • Geen interesse in het beperken van financiële risico’s bij onze klanten;
  • Het adviseren van een te hoog verzekerd bedrag;
  • Het adviseren van een te hoge premie;
  • Het adviseren van een te lange duur;
  • Het adviseren van slechte of risicovolle producten;
  • Het niet zorgvuldig doorlopen van het adviesproces;
  • Het sluiten van zoveel mogelijk producten;
  • Het hebben van een sterke voorkeur voor een bepaald product;
  • Het hebben van een sterke voorkeur voor een bepaalde verzekeraar;
  • Inkomensverlies bij slechte resultaten met financiële stress tot gevolg.


Omdat we bij Assicuro streven naar een kwalitatief hoge dienstverlening en grote betrokkenheid bij onze clientèle zijn bovenstaande risico’s voor ons niet acceptabel. De reden waarom andere dienstverleners wel kiezen voor een beloningssysteem is vaak om medewerkers gemotiveerd te houden. Wij zetten echter andere middelen in om onze medewerkers te motiveren zoals een jaarlijks beoordelingsgesprek, persoonlijke aandacht, bedrijfsuitjes en het creëren van een prettige werkomgeving.